آموزش طراحی کاتالوگ محصولات

 

 

طراحی کاتالوگ محصولات ، یک راه بسیار خوب برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل است و به مشتریان نیز این فرصت را می دهد تا با شما و محصولاتتتان آشنا شوند. در عین حال ، این امکان را به شما می دهد که به مشتریانی دسترسی پیدا کنید که تا به حال ، پایشان را در گاه شما نگذاشته اند . اگر به درستی بدانید چه چیزی را و به چه صورت باید در کاتالوگ محصولات خود قرار دهید ، مطمئن باشید به یک ابزار بازاریابی خوب دسترسی پیدا کردید .

 

در این مقاله 10 نکته مفید درباره آموزش طراحی کاتالوگ محصولات آورده شده است که امیدوار هستیم برای طراحان مفید باشد، اما شاید بد نباشد پیش از مطالعه این 10 نکته آموزشی ، مقاله کاتالوگ را مطالعه نمایید تا به یک تعریف درست از این کالای تبلیغاتی برسیم و بدانیم چه جایگاهی در تبلیغات دارد .

 

1-      تمام اطلاعات کاتالوگ را جمع آوری کنید

 

مطمئن شوید چیزی از قلم نیوفتاده است . مواردی که باید جمع آوری کنید ، به شرح زیر است :

عکس با کیفیت از محصولات

محصولات به همراه ویژگی هایشان

یک لیست از اطلاعاتی که حتما باید در کاتالوگ شما باشد. مانند اطلاعات تماس، پیشینه شرکت، نظرات مشتریان و هر اطلاعات دیگری که برای مشتریان مفید باشد

 

2-      عکاسی برای کاتالوگ

شاید پیش خودتان فکر کنید برای صرفه جویی در هزینه، بهتر است خودتان عکاسی کنید . این سرآغاز یک اشتباه بزرگ است . شما خوب عکس می گیرید ؛ عکس های زیبا و خاطره انگیز. ولی فراموش نکنید شما عکاس نیستید . عکاسی حرفه ای ، المان هایی دارد که فقط یک عکاس حرفه ای از پس آن بر می آید . اما به هر حال اگر خودتان می خواهید عکاسی کنید ، موارد زیر را حتما رعایت کنید :

دوربین را روی بالا ترین رزولوشن قرار دهید و قواعد عکس را رعایت کنید 

از محصولات، تک تک عکس بگیرید .

سایه های مناسب ایجاد کنید .

 

تصاویر زیر 300 دی پی آی نباشند .

3  - ویژگی های محصولات را به خوبی مورد مطالعه قرار دهید

پیش از این که شروع به نوشتن بکنید، باید اطلاعات فنی هر محصول را بدانید. می توانید برای هر محصول یک کد اختصاص دهید و قیمت آن را یادداشت کنید. دلیلی ندارد همه اطلاعات در کاتالوگ شما قرار بگیرد. قرار است فقط اطلاعاتی را به مشتری دهید که بتواند یک تصمیم درست بگیرد. اگر مشتری اطلاعات بیشتری از محصولات شما خواست، می توانید او را به وبسایتتان راهنمایی کنید.

   4 - ابعاد طراحی کاتالوگ را مشخص کنید

 

برای کاتالوگ خودتان، یک قطع مناسب پیدا کنید. این موضوع تا حدی به این بر می گردد که کاتالوگ شما قرار است کجا توزیع شود. در سالن انتظار یک مطب پزشک، در یک هواپیما یا . اگر می خواهید به یک مشتری در حال حرکت بدهید، باید قطعش کوچک و قابل حمل باشد. ولی اگر هنگامی که مشتری روی صندلی نشسته است، قرار است مطالعه کند، می شود یک کاتالوگ با قطع بزرگ و تصویرهای با کیفیت به او داد. به این نکات دقت کنید.

پیشنهاد می شود برای آشنایی با قطع های مختلف، مقاله قطعی برای کتاب را مطالعه نمایید

5- تعداد صفحات کاتالوگ

به همان میزان که باید اطلاعات کافی در کاتالوگ شما باشد، به همان میزان باید از تعداد صفحات زیاد اجتناب کرد. زیرا مشتری را خسته می کند. کاتالوگ شما باید دو خاصیت را همزمان داشته باشد. اطلاعات کافی و گزیده. فهرست را فراموش نکنید. مشتری باید سریعا به چیزی که میخواهد برسد

6- توضیحات محصولات در کاتالوگ

 

برای هر محصول، یک توضیح کوتاه از بین 50 تا 150 کلمه ای بنویسید. در این توضیح مشتری باید بتواند تفاوت محصولات را متوجه شود. توضیحات شما باید یک هسته اولیه داشته باشد. یعنی یک فرم مشخص کنید و طبق آن فرم برای تمام محصولات توضیحات بنویسید. در این حالت مشتری، به راحتی می تواند مقایسه کند.

7- مرتب سازی و چیدمان صحیح محصولات

دقیقا باید بدانید چه محصولی در چه صفحه ای قرار است باشد. محصولات را مرتب کنید. مثلا فرض کنید شما گاه پوشاک مردانه دارید. طبیعتا باید شلوارها، در چند صفحه متوالی باشند تا مشتری بتواند از همه لحاظ مقایسه انجام دهد. اگر عکس یک شلوار در ابتدا باشد و عکس شلوار دیگر در انتها، شاید اصلا مشتری کاتالوگ را تا انتها نخواند و در این صورت شلوار های گاه شما، به طور کامل دیده نشده است.

8 - طراحی روی جلد کاتالوگ خیلی مهم است.

طراحی روی جلد کاتالوگ، اولین چیزی است که مشتریان بالقوه شما با آن مواجه می شود و تا حد زیادی موفقیت و شکست شما را مشخص می کند. اگر جلد کاتالوگ شما به اندازه کافی جلب توجه نکند، پیش از آن که باز شود، وارد سطل زباله می شود. تصاویر تاثیر گذار و با کیفیت و طراحی قوی روی جلد، می تواند خواننده را متقاعد کند صفحات کاتالوگ شما ورق بزند.

9- یک ماکت از کارتان تهیه کنید

حتما پیش از سفارش چاپ در تیراژ بالا، یک ماکت از کارتان تهیه کنید و آن را به چند نفر نشان دهید. این کار احتمال وجود غلط املایی، تصاویر نامناسب و . را کم می کند. نکته بعدی در مورد اهمیت تهیه ماکت، این است که چیزی که در صفحه مانیتور، خیلی جذاب است، گاهی اوقات وقتی روی کاغذ چاپ می شود، آن جذابیت را ندارد.

10- کاتالوگ را چاپ کنید.

برای چاپ کاتالوگ باد اندگی اطلاعات در زمینه چاپ های دیجیتال و افست داشته باشید. اما توضیح کوتاه این موضوع این است که چاپ دیجیتال، چاپ با کیفیتی نیست و اغلب برای تیراژهای کمتر از 1000 مورد استفاده قرار می گیرد. اگر به دنبال چاپ با کیفیت هستید، باید از چاپ افست استفاده کنید که در مقالات بعدی، به نحوه چاپ افست خواهیم پرداخت

منبع : 100barg.com

 

 


انجام سفارشات طراحی و چاپ و تبلیغات کاتالوگ ,محصولات ,اطلاعات ,طراحی ,مشتری ,مشتریان ,طراحی کاتالوگ ,کاتالوگ محصولات ,قرار دهید ,اطلاعات کافی ,همان میزان ,طراحی کاتالوگ محصولات ,آ منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

استاد و مدرس ایمنی آتش نشانی گرمایش برودت پارس راه اندازی کسب و کار سایت مرکز دانلود ???????????????? ???????????????????? عکس و کلیپ 38 تعمیر و فروش طراحی سایت بدون کدنویسی apple